“Belirli eğitsel hedeflere ulaşmak için çocuklara hangi müzik etkinliklerinin hangi yöntem ve teknikler, araç ve gereçlerle, nasıl bir ortam ve hangi sürede saptanmasına müzik eğitiminin plânlanması denir(Öztürk:2004).
Bütün etkinliklerde olduğu gibi müzik etkinliğinin de başarı ile yapılabilmesi için önceden plânlanmış olması gerekir. Plânlama;
Etkinliğin bir düzen içerisinde yürütülmesine,
Önceden yapılan bir çalışma olduğu için eğiticinin etkinliğe önceden hazırlanmasına,
Eğitim kasıtlı olarak istendik davranış değişikliği olduğuna göre, eğitimin hedefine ulaşmasına; yani eğitimin gerçekleşmesine,
Zamanı en verimli şekilde kullanmaya,
Etkinlikler arasında boşluk yaratmadan bu öğrencinin dikkatinin dağılıp, sınıf düzeninin bozulmasına neden olur-etkinliğin devamlılığına,
Araç-gerecin önceden plânlanmış olmasında,
Etkinlik sırasında karışıklık, bocalama yaşamadan etkinliğin sürdürülmesine imkân sağlar
Müzik etkinlikleri şu aşamalar takip edilerek hazırlanır:
Bu etkinlikle kazandırılacak hedef ve hedef davranışları belirleme.
Hedef ve hedef davranışlara uygun müzik etkinliklerini seçme.
Müzik etkinliklerinin gerçekleştirileceği süreyi (ne kadar zaman ayırılması dikkate alınarak) belirleme.
Müzik etkinliklerinin ilgi çekici olabilmesi ve amacına ulaşabilmesi için araç gereç yönünden de arşivin zengin olması gerekir. Öğretmen, müzik ve ses dinletme çalışmaları için CD, kaset ve bunları çalabileceği kaset ve CD çalar, çeşitli ve çok sayıda ritm araçları, enstrumanlar, yaratıcı dans ve müzikli dramatizasyonda kullanılacak kostüm ve aksesuar, müzik cihazı ve ses düzeni, şarkı öğretimi için de çeşitli şarkılardan oluşan müzik albümü hazırlamalıdır. Öğretmenin bu araçları önceden temin etmesi, varolan araçların bakımını, onarımını yapması veya yaptırması, eksikleri tamamlaması gerekir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder