Söz konusu faydalara ek olarak Fiske (1999); müzik eğitimi alan bireylerin,
sadece bu alanda değil; farklı alanlarda da başarı gösterdiklerini, bireyin diğer
gelişim alanlarına, almış olduğu müzik eğitiminin olumlu etkilerinin yansıdığını
belirtirken konunun önemine dikkat çekmektedir. Yine Lamont (1998)’un yapmış
olduğu araştırmada, müzik eğitiminin özellikle okumaya ve matematik başarısına
olumlu yönde etkisinin olduğu ortaya çıkmıştır. Bunun yanında Standley
(1996)’in 98 araştırmayı kapsayan meta-analiz çalışmasında ise; müziğin, çocuklar
ve yetişkinler üzerinde hem okul içindeki, hem de okul dışındaki öğrenme ve
davranış gelişimlerinde oldukça etkili olduğu ortaya konulmuştur. Görülüyor ki,
müziğin ve müzik öğretiminin bireyler üzerindeki etkisi sadece bireylerin müziksel
gelişimleri ile sınırlı değil, daha pek çok farklı alanlardaki gelişimlerini sağlayıcı
niteliktedir. Müzik etkinlikleri yolu ile öğrencilerin edindiği kişisel kazanımları deVries
(2004) şu şekilde sıralamıştır: Öğrenciler bu yolla enerjilerini boşaltma ve fiziksel ve bedensel olarak rahatlama
şansı buluyor, • Öğrencilerin devinim (motorik) becerileri gelişiyor, • Öğrencilerin sosyalleşmesi sağlanıyor, • Öğrenciler kendilerini ifade etmek için fırsat buluyor, • Öğrencilerin iletişimde çok önemli bir öğe olan dinleme becerileri gelişiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder