ÖNSÖZ
Çocuk Şarkıları; tekerlemeler, sayışmalar, ninniler, halk türkülerinin çocuklara uygun
olanları ve eğitici çocuk şarkılarından oluşur. Müzik, insan yaşamının her evresinde yer alan,
onsuz olunamayan bir olgudur. Bireyin doğum öncesi oluşma döneminde dolaylı olarak
kurulmaya başlayan insan-müzik ilişkisi, doğumdan sonra “doğrudan ilişki” biçimine
dönüşür ve gittikçe çeşitlenip zenginleşerek, güçlenip gelişerek insanın yaşamı boyunca
sürer gider. Okul öncesi dönemde, müzik eğitimine gereken önem verilmedir. Bu dönem,
genel eğitimin ve müzik eğitiminin ilk basamağıdır. Ancak bu aşamadaki müzik eğitimi
planlanırken çocukların gelişim düzeyleri, müziğe karşı ilgileri ve herhangi bir motivasyona
gereksinimleri göz önünde bulundurulmalı, uygulanacak müzik eğitiminin, diğer konuları
destekleyici nitelikte olmasına dikkat edilmelidir. Amaca uygun eğitim verildiğinde müzik,
çocuk gelişiminde olumlu etkiler bırakır. Zihinsel, duygusal, psiko-motor gelişimler ile
sanatsal yaratıcılık ve beğenileri çocuğun başlıca gelişim alanlarıdır.
Grup ve bireysel olarak şarkı söyleme, çocukların yaşantılarında çok önemli
gelişmelere neden olur. Bu nedenle çocuklara öğretilecek şarkıların seçimine de çok dikkat
etmek gerekir.
Okul öncesi eğitiminin vazgeçilmez etkinliklerinden biri de müziktir. Okul öncesi
eğitim kurumlarında müzik eğitimi, genel eğitimin bir boyutu olarak verilir. Gerek araç
gerekse amaç olarak müzik eğitimi, gelişmiş toplumların çok sık başvurdukları eğitim yollarının
başında gelmektedir. Buna başlangıç dönemi olarak da okul öncesi eğitim
gösterilmektedir. Eğitimcinin çocuklara çalıp söylediği, çocukların kendi çalıp söyledikleri,
izledikleri korolar, kaset, radyo, CD, TV, VCD, DVD vb. araçlar aracılığıyla dinledikleri
müzikler söz konusudur. Müzik eğitimi açısından bakıldığında her müzik türü, her zaman
eğitsel değer taşımayabilir.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder