ÖNSÖZ

Çocuk Şarkıları; tekerlemeler, sayışmalar, ninniler, halk türkülerinin çocuklara uygun olanları ve eğitici çocuk şarkılarından oluşur. Müzik, insan yaşamının her evresinde yer alan, onsuz olunamayan bir olgudur. Bireyin doğum öncesi oluşma döneminde dolaylı olarak kurulmaya başlayan insan-müzik ilişkisi, doğumdan sonra “doğrudan ilişki” biçimine dönüşür ve gittikçe çeşitlenip zenginleşerek, güçlenip gelişerek insanın yaşamı boyunca sürer gider. Okul öncesi dönemde, müzik eğitimine gereken önem verilmedir. Bu dönem, genel eğitimin ve müzik eğitiminin ilk basamağıdır. Ancak bu aşamadaki müzik eğitimi planlanırken çocukların gelişim düzeyleri, müziğe karşı ilgileri ve herhangi bir motivasyona gereksinimleri göz önünde bulundurulmalı, uygulanacak müzik eğitiminin, diğer konuları destekleyici nitelikte olmasına dikkat edilmelidir. Amaca uygun eğitim verildiğinde müzik, çocuk gelişiminde olumlu etkiler bırakır. Zihinsel, duygusal, psiko-motor gelişimler ile sanatsal yaratıcılık ve beğenileri çocuğun başlıca gelişim alanlarıdır. Grup ve bireysel olarak şarkı söyleme, çocukların yaşantılarında çok önemli gelişmelere neden olur. Bu nedenle çocuklara öğretilecek şarkıların seçimine de çok dikkat etmek gerekir. Okul öncesi eğitiminin vazgeçilmez etkinliklerinden biri de müziktir. Okul öncesi eğitim kurumlarında müzik eğitimi, genel eğitimin bir boyutu olarak verilir. Gerek araç gerekse amaç olarak müzik eğitimi, gelişmiş toplumların çok sık başvurdukları eğitim yollarının başında gelmektedir. Buna başlangıç dönemi olarak da okul öncesi eğitim gösterilmektedir. Eğitimcinin çocuklara çalıp söylediği, çocukların kendi çalıp söyledikleri, izledikleri korolar, kaset, radyo, CD, TV, VCD, DVD vb. araçlar aracılığıyla dinledikleri müzikler söz konusudur. Müzik eğitimi açısından bakıldığında her müzik türü, her zaman eğitsel değer taşımayabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder