Eğitim aşamaları içerisinde özellikle okul öncesi dönemde müzik etkinliklerinin gerçekleştirilmesi, çocuğun sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişiminde çok büyük rol oynamaktadır. Dolayısıyla bu dönemde verilen müzik eğitimi oldukça önem taşımaktadır. Mantie ve Tucker (2008: 224); okulda öğrenilen müzik eğitimi temelinin “tüm yaşamın en değerli hazzı” olduğuna dair genel bir inanışın olduğunu belirtmişlerdir. Choi (2009: 53) okulda, bireyin evde yaşamış olduğu müziksel etkileşimlerin yanı sıra, özellikle de temel eğitimde aldığı müzik eğitimi ve edindiği müzik deneyimlerinin “bireyin müziğe olan ilgisinin gelişiminde” çok etkili olduğunu ifade etmektedir. Bastian (2000, 2001)’a göre ise; çocukların müzikle ne kadar mutlu oldukları, geniş bir zaman dilimi içerisinde yaratıcı yeteneklerini müzikle geliştirdikleri ve bunun da ötesinde bazı sosyal becerileri kazandıkları kolayca gözlemlenebilir niteliktedir. Bu bağlama müzik eğitiminin, özellikle de örgün müzik eğitiminin, çocuğun ileri dönemlerdeki sosyal, duygusal, zihinsel ve fiziksel gelişimine olumlu katkılarının olduğu ve söz konusu eğitimi alıp başarıyla tamamlayan çocukların diğer çocuklara oranla daha aktif ve bilinçli oldukları söylenebilir.
Juslin (1997: 383)’in belirttiği görüşe göre; müzik, tüm sanat dallarının içerisinde muhtemelen en çok uygulanan alandır. Çünkü müzik, insanlar üzerinde derin duygusal izler bırakabilmektedir. Bu doğrultuda Kreozot (2008: 1); müziğin çocukların özellikle düşünmelerinde ve hissetmelerinde etkili olduğunu belirtirken olumlu bir müzikal gelişim için de oldukça önemli olduğunu savunmaktadır.
Çok güzel olmuş çok eğitici buldum elinize sağlık kızlar 👏
YanıtlaSil